תקוותינו להיות עם חופשי בארצנו? – מכתב ליהודים במדינת ישראל

אני מבקשת לשאול כמה שאלות חשובות לגבי מקום קדוש לנו:

1 האם אתם מודעים לסעיף רבינוביץ” בהסכם הסדרי התפילה חדשים בכותל העומד להיחתם? קיים סעיף המעניק סמכות בלעדית לחרדים בכל הנוגע לניהול אתר התפילה – תחת פיקוחם של הרבנים הראשיים. ה”ממונה” על הכותל, רבינוביץלבדו יקבע ויאכוף את מנהגי התפילה בעזרת הנשים ובעזרת הגברים.

בעזרת הגברים בראש חודש אדר

בעזרת הגברים בראש חודש אדר

במשמרתו של שמואל רבינוביץ‘, יור הקרן למורשת הכותל – מוסד המונה גברים חרדים בלבד – נשים הושפלו, נעצרו והוחרמו מהן הטליתות והתפילין. רבינוביץעדיין מונע מנשים לקרוא בתורה בעזרת הנשים.

2 האם אתם מודעים לכך שסעיף רבינוביץ‘” סותר את המשפט הישראלי – כפי שנקבע בהחלטתו של כבהשופט סובל בבית המשפט המחוזי בירושלים (אפריל 2013) אשר פירשה את פסיקת בגץ משנת 2003 – הקובעת מפורשות שתפילת נשים עם טלית, תפילין וקריאה בתורה הן חלק ממנהג המקום בעזרת הנשים שבכותל המערבי?

3 האם אתם מודעים לכך שסעיף רבינוביץ‘” מהווה מכשול משמעותי לחופש הדת והפלורליזם בישראל, מתגמל בריונות ואלימות נגד נשים ושמה את הכוח בידיהם של אלה המעלימיםנשים מהמרחב הציבורי – מטרות אשר רבים מכם חשתם דאגה מהם בעבר, וכעת אינו הזמן לשתוק.

כל אזרחית ואזרח בישראל הרוויח/ה רבות מהתמדתן של נשים להתפלל בכותל המערבי במהלך העשורים האחרונים למרות הקשיים. בגופנו ובנפשנו, קידמנו רבגוניות יהודית, מעורבות נשים וחברות מלאה בציבור.

WOW reading Torahאל תתנו למנהיגיכם להתמקח ולוותר על הזכויות שנשים נאבקו בשבילן כי לבחור היכן לקיים את תפילותינו ולחגוג את חגינו ואת שמחותינו – בעזרת הנשים ההיסטורית של הכותל המערבי, המרכז הסימבולי אליו אנחנו שואפים – בתמורת דריסת רגל בקשת רובינסון.

“סעיף רבינוביץ'” ימחק את מקומנו, מקום בנותינו ונכדותינו בכותל. 

אני קוראת לכל אזרח/ית בישראל לשקול מחדש את הנזק שנשים וגברים יהודיים עתידים לספוג כתוצאה מ”סעיף רבינוביץ”’.

לא איבדנו את התקווה. בכל יום, הילדים שלנו מגנים על חופש דת של עם חופשי בארצנו.

מייסדים, חברים ותומכים של נשות הכותל ויהדות העולם מצפים לתמיכתכם – לפני חתימת ההסכם.

אנא השמיעו את קולותיכם בדף הפייסבוק: משאל עם: נשים בכותל

אנא אל תהססו לפנות אלי עם כל שאלה.

דר בונה דבורה הברמן, מייסדת ישראלית נשות הכותל, bonnadev at gmail dot com

להלן קישורים למאמרים עדכניים:

1 ‘קריאת השכמה’ לכל נשות הכותל ברחבי העולם

2 בהארץ: פמיניסטיות דתיות נגד הפשרה בכותל: “השוויון עומד לקרוס”

3 ”בעיתון הארץ כתוב – פמיניסטיות דתיות נגד הפשרה בכותל’’

Pending deal with Women of the Wall would annul regulations banning non-Orthodox practice at Kotel

5 באנגלית– אסירי מצפון: נשים יהודיות בארץ הקודש

4 באנגלית – צומו עבור אסתר, עבור נשים יהודיות ועבור המדינה

Advertisements

2 thoughts on “תקוותינו להיות עם חופשי בארצנו? – מכתב ליהודים במדינת ישראל

  1. I have no problems with women wearing Tefillin. However if they are going to wear them, then they should put them on properly and make sure that they are kosher. Otherwise they are
    1) not fulfilling any mitzvah
    2) giving justification to men who say they shouldn’t wear them
    I’m not sure which of these two is worse. The photo of the woman wearing Tefillin is thus wrong – and doesn’t help the arguments in favour of women laying Tefillin.

    There are supposed to be 7 bindings on the lower arm – not 6. The bayit on the arm should be on the biceps, and not just above the elbow. The bayit on the forehead should be central (and not to the side). That’s why some people use mirrors when they put them on. I can’t fully see how the straps around the hand is, but it looks wrong too.
    Also the batim should be fully cubic and black – otherwise they aren’t properly kosher. These are scuffed and look as though they are dented.

    Although you do see men with Tefillin that aren’t blackened and put on wrongly, it is because they don’t know any better. Women wearing them need to show that they DO know the laws about putting on Tefillin so that they can counter arguments against laying them. They need to show that they DO know how – and that this is a meaningful Mitzvah that is done in accordance with Halacha.

    [This comes from: http://www.bje.org.au/learning/judaism/symbols/tefillin.html
    “The Magen Avraham asserted that because women are not obligated to fulfill the commandment of tefillin, they may not be as careful as men are regarding proper cleanliness during its performance. (Orach Hayyim 38:3) However, others argue that because they perform the mitzvah voluntarily and very consciously, women would probably be even more meticulous in its observance than men.”]

    • Thank you for this comment. I have changed the photo in order to better represent women’s prayer. We need to support women and men learning to be meticulous in the performance of all mitzvot.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s